Poligrafia

Jak pozyskać zlecenia dla Twojej drukarni? – 5 kroków do powiększenia liczby zamówień.

W dzisiejszym wpisie na blogu Pan Poligraf przedstawię dla Was pięć konkretnych, wypróbowanych sposobów, dzięki którym zwiększycie liczbę zamówień w Waszej drukarni. Nie będą to specjalnie wyszukane sposoby, jednak wiele osób nie stosuje się do nich – przez co nie osiąga efektów, nie wykorzystuje potencjału zawartego w swojej drukarni. Uwaga – każdy z podanych sposobów działa na swój sposób – trzeba stosować je regularnie, codziennie aby osiągnąć pożądane efekty. Liczba zamówień zwiększy się z pewnością jeżeli będziecie działać aktywnie każdego dnia.

Oto 5 kroków, które przyczyniają się do powiększenia liczby zamówień w drukarni:

1. Wyróżnij się ofertą, stwórz wyróżnik swojej oferty.
– Spraw, aby Twoja oferta wyróżniała się w internecie czymś od innych. Jeżeli twoją mocną stroną jest druk ulotek to promuj się w tej kategorii, jeżeli prowadzisz działalność opartą głównie o druk kalendarzy – promuj się jako drukarnia specjalizująca się w druku kalendarzy. Znajdź niszę i swój profil działalności.

2. Dołącz do grup ze zleceniami w poligrafii na Facebooku.
– Na portalu Facebook istnieje wiele grup z zakresu poligrafii oraz poszukiwania zleceń, wykonawców, podwykonawców – warto się na nich udzielać i do nich dołączyć. Każdego dnia poruszanych jest na nich wiele tematów odnośnie znalezienia wykonawcy danej pracy – może akurat twoja firma będzie odpowiednia do wykonania danej pracy?

3. Bądź aktywny i posiadaj uzupełniony, profesjonalny profil na Linkedin.
– Dbaj aby wszyscy pracownicy posiadali uzupełniony, profesjonalny profil na portalu Linkedin, dbaj o to aby kontakt z działem obsługi klienta/handlowym był ułatwiony.

4. Uczestnicz aktywnie w przetargach – nawet tych, w których cena jest najważniejsza.
– Aktywne uczestnictwo w przetargach daje możliwość prezentacji oferty Twojej drukarni, nawet jeżeli nie wygrasz swoją ofertą – zostaniesz zapamiętany, a to już pozytywny aspekt na przyszłość. Uczestnictwo w przetargu wymaga odpowiedniego przygotowania się do nich, jednak można dzięki nim pozyskać ciekawe zlecenia.

5. Dbaj o kontakt osobisty oraz telefoniczny z Klientem – podtrzymuj relację.
– Podtrzymuj relację z Klientami, którzy korzystali już z Twojej oferty – nigdy nie wiadomo kiedy przyda im się kontakt z Twoją firmą.

Jeżeli choć trochę pomogłem Wam tym wpisem zostawcie proszę komentarz oraz łapkę w górę na Facebooku.